Miért érdemes Ügyviteli rendszerét felhőből használni?
2023. november 6.Manapság egyre gyakrabban hallhatunk a felhőszolgáltatásokról, felhő alapú megoldásokról, úgynevezett Cloud Computing-ről, akár az üzleti életben, ahol cégünk adatainak a „felhőben” való tárolásáról beszélünk. A mindennapi életünkben is találkozhatunk ezzel a megoldással például, amikor magánszemélyként az orvosi rendelőben felírt receptjeink azonnal a „felhőbe” kerülnek és személyazonosságunk igazolása után országszerte bárhol kiválthatjuk azokat, anélkül, hogy papíralapon is oda kellene azt adnunk a patikusnak.
Mi is az a felhőszolgáltatás?
A felhőszolgáltatás annyit jelent, hogy adataink tárolása, kezelése, biztonságának garantálása, szoftvereink futtatása nem saját (céges vagy akár magán) hardvereszközeinken (amelyekről tudhatjuk, hogy fizikailag hol találhatóak) történik, hanem ezen folyamatok szolgáltatónk távoli szerverein megy végbe.
Milyen típusú felhőszolgáltatások léteznek?
A szolgáltatás elérhetősége szempontjából megkülönböztetünk nyilvános (publikus) felhőt, amely bárki által igénybevehető, magán(privát) felhőt, amely egy adott szervezet tagjai számára elérhető, illetve úgynevezett hibrid felhőt, ahol a tárolandó adataink jellege alapján dönthetünk arról, hogy azokat a publikus, vagy a privát felhőben tároljuk.
Melyek a felhőszolgáltatás általános előnyei?
Számos előnye van annak, ha adatainkhoz felhőszolgáltatáson keresztül férünk hozzá, pl:
- mobilis, mert bárhonnan elérhető, mivel gyakorlatilag bármilyen kéznél lévő eszközről (Windows, Android, iOS és Mac) is hozzáférhetőek adataink
- bármikor elérhető, mert a felhő a nap 24 órájában szabad hozzáférést biztosít, még hétvégén is
- költséghatékony, mert nem szükséges szervert üzemeltetni, ritkábban kell szakemberhez fordulnunk és a havi költségek is előre kalkulálhatóak
- biztonságos, mert rendszeres adatmentés történik és az adatainkhoz való illetéktelen hozzáféréstől sem kell tartanunk
Ügyfeleink tapasztalatai
Cégünk, az InCash Ügyvitel Zrt. is lehetővé tette ügyfelei részére, hogy Ügyviteli rendszerükhöz felhőszolgáltatás útján férjenek hozzá. Megkértük néhány partnerünket, hogy foglalják össze az elmúlt 2 év tapasztalatait, és mondják el miért döntöttek a felhő szolgáltatás használata mellett.
- Miért döntöttek a bevezetés mellett?
Alapvetően az adatok bárhonnan, bármikor történő elérése miatt. Elenyésző volt a válaszok között az anyagi jellegű megfontolás. Az egy felhasználóra eső havi költség egyáltalán nem megfizethetetlen, a bevezetési/költöztetési díj (felhasználószámtól függően: 20.000, - vagy 30.000, - Ft) pedig egyszeri költséget jelent. Ezenfelül az adatok biztonságát említették még az ügyfelek. Általános jellegű a bizalom a felhőszolgáltatás iránt, mind a gyakorlatilag 100%-os időbeli elérés, mind az adatbiztonság miatt. Partnereink legalább olyan biztonságban érzik az adatokat a felhőben, mint a saját szervereiken történő tárolás esetén. Tipikus visszajelzés volt, hogy az adatmentésekkel és a biztonságos hozzáféréssel így nem nekik kell foglalkozniuk.
- Elégedettek a szolgáltatás bevezetésével, oktatással?
Gyors, egyszerű a szolgáltatás használata, így pillanatok alatt meg lehet szokni a használatát. A különböző eszközökre telepítést kollégáink hatékonyan, rövid idő alatt oldották meg.
- Asztali gépen vagy laptopon, egyéb eszközön használják a rendszert?
Döntő többségben irodában, asztali gépen használják, kisebb arányban más eszközről. Alapvetően munkaidőben veszik igénybe a szolgáltatást. Mindamellett megnyugtató számukra, hogy bármikor, akár hétvégén otthonról, akár üzleti úton bármikor és bárhonnan elérik az InCash szoftvert.
- Elegendő felhasználói jogosultságot vásároltak?
Általában igen, több partnerünknél eleve úgy tervezték, hogy egy adott jogosultságot többen is használnak, különböző telephelyekről, vagy utazó, vidéki megbeszélésen levő kollégák távolról kérnek le adatokat. Problémát okozhat megosztott fiók esetén, hogy egy időben történő használatkor csak egy munkatárs tud belépni, a többieknek várniuk kell, de ezzel (ahol ez felmerült) eleve számoltak. Van, ahol külső partnernek, akár a könyvelőirodának is megadják az egyik felhasználói jogosultságot. Általános tapasztalat, hogy célszerű úgy felmérni az igényeket, hogy az ne okozzon problémát a napi ügymenetben, a kollégáknak ne kelljen sokat várniuk, amíg hozzáférnek a rendszerhez.
- Milyen nehézséget tapasztaltak a szolgáltatás használata során?
Egyetlen témát említettek partnereink, nevezetesen a nyomtató beállítások okozhatnak kisebb fennakadást, de ilyen esetben kollégáink megfelelő megoldást tudtak nyújtani.
- Mennyire tipikus, hogy igénybe kell venniük az InCash support szolgáltatását?
Alapvetően a szolgáltatás bevezetését követő rövid időszakban veszik igénybe partnereink kollégáink support szolgáltatását. A megoldás használata egyszerű, nem okoz nehézséget vagy komoly változást a napi munkában. Több felhasználói jogosultsággal rendelkező partnereinknél mindenhol van egy munkatárs, aki a terület „felelőse” és a továbbiakban ő segít kollégáinak a felmerülő kérdések megválaszolásában. Ha mégis szükség lenne az InCash segítségére, kollégáinkat hamar elérik, akik gyorsan és hatékonyan nyújtanak támogatást.
MIT TARTALMAZ AZ INCASH FELHŐ ALAPÚ MEGOLDÁSA?
- Microsoft Azure felhőben elhelyezett virtuális környezet (0-24h)
- Microsoft által biztosított jogtiszta operációs rendszer
- Távoli elérési licencek (Azure Virtual Desktop) az előfizetett felhasználók részére
- Technikai segítségnyújtás a rendszerrel kapcsolatban (ügyfélszolgálati időben)
- Microsoft által biztosított 99,99%-os rendelkezésre állás
- Rendszeres biztonsági mentés, helyreállítási szolgáltatással
- Európai Unió adatvédelmi törvényeinek megfelelő környezet
- Gyors telepítés, többféle eszközre is